Zene

Keresés ebben a blogban

2011. július 12., kedd

Levél egy ismeretlenhez, Mezőkövesdről.....

Mezőkövesden Kormorán koncert volt, a múlt hét végén. Várakozás közben, majd a koncert kezdetekor akarva-akaratlan hallottam, hallgattam a hátam mögött állók beszélgetését. Nem mondom, hogy nagyon meglepett már, csak talán itt lett tele kicsit az a bizonyos hócipő. Nem tudom, kik voltak, kik álltatok mögöttem, de igen, rátok gondolok, két nő, és három férfi, talán harmincas éveitek közelében. Fehér felsőben mindnyájan, a nadrágokat nem figyeltem. Főleg a hölgyek közül volt valaki, aki nagyon határozott véleményt nyilvánított, illetve hangadóként szerepelt. Soraim talán neked szólnának a leginkább.....persze kétséges, valaha eljut e hozzád.....

Tehát, Kedves Ismeretlen... nagy Kormorán rajongó lehetsz, ahogy hangoztattad, te az összes Kormorán koncerten ott voltál, és az összes lemezed is megvan. Ami persze erős túlzásnak tűnik, akkor is úgy éreztem, és most is. Főleg akkor lettem hitetlen, amikor közölted, .. ez nem az a szőke lány, aki szokott lenni, és a pasi se a fejkendős. Ezek újak.. megdöbbentett a felismerésed... valóban. Tudod, én nem voltam ott az összes koncerten, egy kezem pont elég arra, hogy megszámoljam, ez év márciusáig hányszor is hallgattam élőben Kormoránt. Igaz, volt ebben olyan időpont is, amikor te még Kedves Ismeretlen, biztosan nem jártál koncertre. Semmilyenre.. talán a játszótéri homokozót látogattad. Nem vagyok erre büszke, kicsit fájlalom is, de ez a helyzet. És az összes lemezem sincs meg a zenekartól, arra is elég egy kezem, hogy megszámoljam. Persze egyéb helyekről jól ismerem a dalaikat, és fújom is őket. Tehát, Kedves Ismeretlen, bár sokkal rosszabb helyzetben vagyok mint te, ezek szerint, mégis képzeld el, én tudom, hogy a szőke lányt Géczi Erikának hívják. Na mit szólsz??? Ez a barna hajú lány, akit most látsz, valóban nem ő... Fehér Nórának hívják. Kérlek, jegyezd meg ezt a nevet, biztos vagyok benne, jól teszed, ha tudod, ki ő, mert még sokat fogsz róla hallani. A mellette lévő, ahogy te mondod, pasi, valóban nem Mr. Basary, akire te emlékszel fejkendősként. Ő Vadkerti Imre, na róla már hallhattál, és ezt a nevet is nagyon jegyezd meg, mert szép dolgok várnak még rá, és megérdemli, hogy ne pasiként emlegesd. Mondj legalább énekest... mert az a javából. Az sem volt jogos, hogy legalább lenne bennük annyi becsület, hogy frissítik a honlapjukat. Ne haragudj, Kedves Ismeretlen, én megnéztem a honlapot, oldalakat, ami köthető az együtteshez, és mindenütt már az új formációt látom. De lehet, hogy te, aki nálam sokkal jobban ismerheted őket, másutt is tudsz Kormorán oldalakat. Azért gyanítom, hogy inkább nem néztél alaposan szét, és ezért lepődsz meg a felálláson. De ha már itt tartunk, egyéb új zenekari tagok is vannak a színpadon ám, őket észre sem vetted. Vagy nem tűnt fel a tagcsere, persze biztos azért, mert az eddig látogatott sok fellépésen mindig elterelte valami a figyelmedet. És nem ismerted nagyon a többieket. Pótold kérlek, megéri . Egyébként mindezért nem haragszom én, csak beszélek egy jelenségről, és nem is állítom, hogy te vagy az első, akitől ezt tapasztalom, Az talán kicsit sok, amikor a másfél órás késésért is a zenekart okolod, hiszen ők ott voltak időben, az, hogy az előttük színpadra lévő együttes akkor kezdte műsorát, amikor be kellett volna fejezni, nos, valószínű nem a Kormorán tehet. Mint ahogy azért se volt illendő őket hibáztatni - na, alig vannak, nem csoda, hisz ezek nem is azok - hogy talán 2-300 ember hallgatta dalaikat. Tudod, én megérkezésünkkor végig sétáltam a város jó részén, és milyen érdekes, egy plakátot, hírhordozót, reklám anyagot nem találtam. Ja, kérem, ha nincs hirdetve, akkor legfeljebb füstjelekkel lehet kommunikálni a Kormorán érkezését. Vagy gyakorolni kell a gondolatátvitel képességét. De ezt is inkább sokalltam, amiért viszont haragudtam, az, hogy egy fiatal párt, ismerőseiteket, le tudtátok beszélni a koncert meghallgatásáról. Ők elmentek, .. elmentek, és így nem lehettek részesei annak az élménynek, amit te, ti végül is átéltetek. Mert te, Kedves Ismeretlen, már a harmadik vagy a negyedik számnál nem fanyalogtál, hanem tapsoltál. Láttam, észrevettem. Mint ahogy azt is, amikor már énekelgettél a hátam mögött. Néha vedd azért elő azt a sok sok lemezt, és hallgatgasd őket, akkor jobban megy majd a szöveg, de nem akarok rosszmájú lenni. És kedves ismeretlen, hogy lásd, jóindulatú vagyok, elmondom neked, még örültem is, amikor a finálé alatt, tudod.. Oh mani padme hum.... már mellettem álltál, és táncikáltál, tapsoltál, és énekeltél. Láthatóan élvezted. És én gondolatban nem kérdeztem meg tőled, Kedves Ismeretlen, hogy miért nem mész már haza, vagy miért nem fanyalogsz tovább.. hanem arra gondoltam, győzelem. Kicsi, de győzelem. És ha tetszett, tudod mit tegyél??? menj el a barátaidhoz, akik hazamentek, és mondd el nekik, hogy tévedtél, és nagyon jó koncertet hallgattál. Mondd el az ismerőseidnek, hogy jó az új Kormorán, és ha tehetik, menjenek el a legközelebbi alkalommal, hallgassák meg őket. Neked pedig, Kedves Ismeretlen kívánom, hogy ez az este valóban adjon olyan élményt, amiért megvásárolod az új lemezt, a Magyar kettőst, és a jövőben megjelenőket is, és ha valaki majd nem tudja, akkor te is el fogod mondani, hogy a színpadon két nagyon tehetséges, jó énekest látnak... tudod, Fehér Nóra, és Vadkerti Imre. Viszlát, Kedves Ismeretlen a legközelebbi koncerteken :)

1 megjegyzés:

  1. Igazad van Lonka.
    Nem fogják itt olvasni ezt a levelet. Ott kellett volna neki szólnod amikor táncikáltak melletted.. Gratulálni nekik hogy jól érezték magukat...:))))

    VálaszTörlés