Zene

Keresés ebben a blogban

2010. január 14., csütörtök

Leányvásár

Ha már blog, mármint napló, és ezt a szó szoros értelmében veszem, leírom, hogy jelen helyzet "kissé" megnehezíti a hétvégét.
Kristóftól karácsonyi ajándékként a Pesti Magyar Színházba kaptam jegyet a La Mancha-ra. (Egyik kedvencem.  "Megértem 40 évet, láttam életet és halált..." - Cervantes monológja a kútkáván)
Kristóf nem tudta, hogy nekem már jegyem volt addigra a Leányvásárra, 16.-ára, Pécsre. Már régen szerettem volna - élőben - Leányvásárt nézni. Lonkával és Évivel megszerveztük a jegyvételt.
Ugye, Kistelek nem a szomszédban van, pláne ha Pécshez nézem.(Vonattal két átszállás normál körülmények közt) Bármennyire szerettem volna korábban látni a Leányvásárt, eddig nem jött össze.
Csak halkan jegyzem meg, egy budapesti előadás megtekintése is hatalmas nehézség egy "vidékinek", mert tömegközlekedési eszközzel előadás kezdetére még eljutsz, de előadás után már vissza nem. Ugyanis vissza se vonat, se busz. Szállás, stb. Még nehezebb, ha nem Budapesten van az előadás. Vidékiként, másik "vidéki" településen ilyen sugaras szerkezetű közlekedési hálózattal, .....
 És Szeged felé az utolsó vonat elmegy 3/4 9-kor.
Jött a BKV sztrájk és a vasutas szolidaritási sztrájk (mindkettővel egyet is értek), de ez a nehézségekre rátett egy lapáttal.
Tehát, megjegyzem, sztrájk nélkül eljutni Pécsre, megoldhatónak látszott, igaz, két nap utazással és szállással, így még a menetrendben is leírtaknál is nehezebb.
P

3 megjegyzés:

  1. Nos, Pálma... én teljesen megértem a helyzetedet... és csak reménykedni tudok, h a vasutas sztrájk csak a mai nap néhány órájára szólt, és nem tervezik ezt újból... Bízom benne, h minden megoldódik, és h simán jutsz el holnap a pesti színházba, szombaton pedig ide, Pécsre... a szállás miatt pedig végképp nem kell aggódnod... ;)
    Viszont vasárnap én is szeretnék hazajutni végre a ,,megérdemelt" 2 hetes ,,szabadságomra"... szóval, ajánlom a MÁV-nak, h úgy tervezze dolgát... :D

    vévi

    VálaszTörlés
  2. Ja, és még csak annyit szeretnék, h holnap reggel vagy délelőtt vizsgázom jogból, és azt ,,kötöttem ki" magamnak, h csak akkor megyek el szombaton a színházba, ha sikeresen levizsgáztam... más esetben, komolyan mondom, eladom a jegyeket... hiszen nem érdemelném meg...
    Ezért ma mostantól ,,gépmentes" napot tartok... :)

    vévi

    VálaszTörlés
  3. Pálma megérterm a helyzeted. Vidékinek a Budpesti szinházbajárás egy kész tortúra. Az enyém hasonló csak az ország nyugati végéből.. Annyi külömbséggel hogy nekem ott van az autó úgy hogy a tömegközlekedésről lemondtam. Ha az időjárás kegyes lesz hozzám marad az éjszakai autózás. De akkor is megyek!!! Mert menni kell... Tudod dolgunk van.Kérlek te is gyere jó? Várlak nagyon... Én ott leszek!!!!
    Mónika

    VálaszTörlés